Veelgestelde vragen

Products
  • Hoeveel stoelen kan ik aan mijn ovale tafel plaatsen?

    In het volgende document leggen we uit hoeveel stoelen je aan een ovale tafel kunt plaatsen.  

    Houd rekening met het volgende:

    Ten eerste is het belangrijk in gedachten te houden dat de vorm van de ovale tafel verandert als je een kortere of langere tafel koopt. Het breedste stuk van de tafel is immers altijd 120 cm. Hoe langer de tafel, hoe 'puntiger' de uiteinden. Op de kopse kant van een ovale tafel zitten is dan ook anders dan bij een rechthoekige tafel. Verder is de breedte van je stoel en de aan- of afwezigheid van armleuningen, zoals bij iedere tafel, van belang. Ook is het specifieke frame van invloed op de zitmogelijkheden aan de tafel, nu je bij een ovale tafel nabij het frame dichter op dit frame komt dan bij een rechthoekige tafel. 

    De frames van de ovale tafels hebben een vaste positie in het tafelblad. 

    Kom gerust bij ons langs in een van onze winkels, zodat je de opties kunt proberen en ervaren, en zodat we je kunnen helpen met je keuze. 

  • Hoeveel stoelen kan ik aan mijn plat ovale tafel plaatsen?

    In het volgende document leggen we uit hoeveel stoelen je aan een plat ovale tafel kunt plaatsen.

    De in het voorbeeld gebruikte stoel heeft een breedte van 46,5 cm. De onderstellen van platte ovale tafels kunnen op 39 (A), 43 (B) of 49 (C) cm vanaf de zijkanten worden geplaatst. De exacte ruimte tussen de frames is afhankelijk van het type tafelonderstel. De onderstellen van de 350 en 400 cm tafels hebben een vaste positie. De positie hoef je niet te kiezen bij aankoop. Alle bevestigingspunten zitten in het blad, zodat je zelf de positie altijd nog kunt veranderen. 

    Kom gerust bij ons langs in een van onze winkels, zodat je de opties kunt proberen en ervaren, en zodat we je kunnen helpen met je keuze. 

  • Hoe kan ik mijn tafel met hardwax olie onderhouden?
    Op onze onderhoudspagina vind je uitgebreide informatie over het gebruik en onderhoud van onze meubels. Zo adviseren wij het gebruik van onderzetters en schoonmaken met licht vochtig doekje (eventueel mild sopje, wel nadrogen). Hout van iedere kwaliteit werkt, en reageert op (lucht-)vocht(-igheid), warmte(-wisselingen) en licht; voorkom schommelingen hierin of blootstelling hieraan dus. Ook afwerkingen bieden slechts gedeeltelijke bescherming tegen vlekken en krassen. Scheuren of verkleuren, gevolgen van dergelijke blootstelling of schommelingen, alsook krassen, slijtagesporen, kringen of vlekken vallen daarom niet onder de garantie, zij zijn immers het gevolg van gebruik door de klant. Raadpleeg ook onze algemene voorwaarden. Je vindt op onze onderhoudspagina onder meer informatie over:
     
    • gebruik van je meubel
    • stappenplan voor grondig onderhoud bij diepe krassen/vlekken
    • services
  • Zijn jullie FSC gecertificeerd?

    Studio HENK ontwerpt alle meubels in-house, maar de productie wordt uitgevoerd door een select aantal producenten in Europa, waarvan het overgrote deel in Nederland. Al onze houten meubels zijn FSC- of PEFC-gecertificeerd onder het Chain of Custody certificaat van de desbetreffende producent. Studio HENK zelf heeft geen FSC Chain of Custody certificaat omdat wij zelf geen meubels produceren. Wel hebben wij een FSC Licence agreement wat betekent dat wij het FSC logo mogen gebruiken, bijvoorbeeld op onze website.


    Afhankelijk van het meubel waar je geïnteresseerd in bent, kunnen wij een FSC of PEFC certificaat tonen van de producent van het specifieke meubel. Binnenkort willen wij dit ook aan onze website toevoegen.

  • Leveren jullie ook projectmeubilair voor kantoren en horeca?

    Jazeker, we kunnen ook andere maten, kleuren of afwerkingen leveren, en bijvoorbeeld uitsparingen en/of zogenaamde cable cubbies. Neem contact met ons op voor de bespreking van je wensen en we doen je een goed voorstel. 

  • Wat zijn de afmetingen van de meubels? Hoe lang of breed zijn mijn Studio HENK meubels?

    Op onze website vind je bij vrijwel ieder product een afbeelding met daarop alle afmetingen. Let op: onze verschillende ontwerpen hebben verschillende afmetingen (zo is niet ieder Studio HENK stoelontwerp even breed). Let er ook op dat de afmetingen van bijvoorbeeld stoelen mét of zonder armleuning kunnen verschillen. 

  • Wat is verjonging?
    Een verjonging is een bepaalde randafwerking van het tafelblad. De rand wordt vanaf de bovenkant van het tafelblad schuin naar binnen afgezaagd.
  • Ik heb kinderen, welke afwerking adviseren jullie?
    Voor het gebruik met kinderen adviseren we hardwaxolie. Hardwaxolie is minder breuk- en krasgevoelig dan lak. Let wel: ook in hardwaxolie tafels ontstaan krassen en kunnen kringen of andere beschadigingen ontstaan bij gebruik zonder onderzetters of placemats. Maar door de hardwaxolie is de tafel makkelijker mooi te houden op de lange termijn en in geval van beschadigingen is deze makkelijker bij te werken.   Als je een gekleurde tafel wilt, adviseren we HPL Fenix in plaats van lak. Met een wonderspons kun je kleine krasjes bij de HPL Fenix variant enigszins herstellen.

    Op onze onderhoudspagina vind je uitgebreide informatie over het gebruik en onderhoud van onze meubels. Zo adviseren wij het gebruik van onderzetters en schoonmaken met licht vochtig doekje (eventueel mild sopje, wel nadrogen). Hout van iedere kwaliteit werkt, en reageert op (lucht-)vocht(-igheid), warmte(-wisselingen) en licht; voorkom schommelingen hierin of blootstelling hieraan dus. Ook afwerkingen bieden slechts gedeeltelijke bescherming tegen vlekken en krassen. Scheuren of verkleuren, gevolgen van dergelijke blootstelling of schommelingen, alsook krassen, slijtagesporen, kringen of vlekken vallen daarom niet onder de garantie, zij zijn immers het gevolg van gebruik door de klant en de omgeving waar het meubel in geplaatst is. Raadpleeg ook onze Algemene Voorwaarden. Je vindt op onze onderhoudspagina onder meer informatie over:
    • gebruik van je meubel
    • grondig stappenplan voor onderhoud bij diepe krassen/vlekken
    • services
  • Wat zijn de voor- en nadelen van hardwax olie en lak?

    Beide afwerkingen hebben voor- en nadelen. 

    De voordelen van hardwaxolie zijn dat deze minder breuk- en krasgevoelig is dan lak, en makkelijker mooi te houden is op de lange termijn. Ook is het zelf makkelijker bij te werken bij beschadigingen. Wel moet deze eens per jaar behandeld worden met onderhoudsolie. Lees ook onze onderhoudsinstructie op onze onderhoudspagina. Zo adviseren wij dagelijks gebruik van de Osmo onderhoudsspray, en het gebruik van onderzetters. 

    Een voordeel van lak is dat het in principe onderhoudsvrij is. Wel heeft het als nadeel dat het breuk- en krasgevoeliger is dan hardwaxolie. Ook is het lastig te herstellen bij beschadigingen. 

    Op onze onderhoudspagina vind je uitgebreide informatie over het gebruik en onderhoud van onze meubels. Zo adviseren wij het gebruik van onderzetters en schoonmaken met licht vochtig doekje (eventueel mild sopje, wel nadrogen). Hout van iedere kwaliteit werkt, en reageert op (lucht-)vocht(-igheid), warmte(-wisselingen) en licht; voorkom schommelingen hierin of blootstelling hieraan dus. Ook afwerkingen bieden slechts gedeeltelijke bescherming tegen vlekken en krassen. Scheuren of verkleuren, gevolgen van dergelijke blootstelling of schommelingen, alsook krassen, slijtagesporen, kringen of vlekken vallen daarom niet onder de garantie, zij zijn immers het gevolg van gebruik door de klant en de omgeving waar het meubel in geplaatst is. Raadpleeg ook onze Algemene Voorwaarden. Je vindt op onze onderhoudspagina onder meer informatie over:

    • gebruik van je meubel
    • grondig stappenplan vooronderhoud bij diepe krassen/vlekken
    • services
  • Wat adviseert Studio HENK: hardwaxolie, lak of HPL?

    Over het algemeen adviseren wij particuliere klanten hardwaxolie. Hardwaxolie is minder breuk- en krasgevoelig dan lak en HPL. Ook is het makkelijker zelf bij te werken in geval van beschadigingen. Wel moet het eens per jaar behandeld worden met een onderhoudsolie. Wanneer men de voordelen van hardwax olie niet op vindt wegen tegen de nadelen, kiest men vaak voor HPL. Zo wordt voor zakelijke toepassingen vaker gekozen voor HPL Fenix omdat men de tafel niet jaarlijks wil onderhouden. Geïnteresseerd in zakelijke toepassing? Vraag ons naar de mogelijkheden via ons contactformulier, ‘Bestelling en offerte’, ‘Offerte aanvragen zakelijk’.

    Op onze onderhoudspagina vind je uitgebreide informatie over het gebruik en onderhoud van onze meubels. Zo adviseren wij het gebruik van onderzetters en schoonmaken met licht vochtig doekje (eventueel mild sopje, wel nadrogen). Hout van iedere kwaliteit werkt, en reageert op (lucht-)vocht(-igheid), warmte(-wisselingen) en licht; voorkom schommelingen hierin of blootstelling hieraan dus. Ook afwerkingen bieden slechts gedeeltelijke bescherming tegen vlekken en krassen. Scheuren of verkleuren, gevolgen van dergelijke blootstelling of schommelingen, alsook krassen, slijtagesporen, kringen of vlekken vallen daarom niet onder de garantie, zij zijn immers het gevolg van gebruik door de klant en de omgeving waar het meubel in geplaatst is. Raadpleeg ook onze Algemene Voorwaarden. Je vindt op onze onderhoudspagina onder meer informatie over:

    • gebruik van je meubel
    • grondig stappenplan voor onderhoud bij diepe krassen/vlekken 
    • services
  • Hoeveel ruimte zit er tussen de tafelpoten? Hoe ver staan de poten uit de zijkant?
    De tafelpoten van rechthoekige tafels kunnen op 14, 20 of 26 cm vanaf de zijkant worden gezet. De onderstellen van de 350 en 400 cm tafels hebben een vaste positie. De frames van de ronde en ovale tafels hebben een standaardpositie. Zie ook het volgende document. De positie hoef je niet te kiezen bij aankoop. Alle bevestigingspunten zitten in het blad, zodat je zelf de positie altijd nog kunt veranderen. De exacte ruimte tussen de frames is afhankelijk van het type tafelframe.
  • Hoeveel stoelen kan ik aan mijn Paper tafel plaatsen?

    In het volgende document leggen we uit hoeveel stoelen je aan een Paper tafel kunt plaatsen.

    De in het voorbeeld gebruikte stoel heeft een breedte van 46,5 cm. De onderstellen van de Paper tafels kunnen op drie posities gemonteerd worden. De exacte ruimte tussen de frames is afhankelijk van het type tafelframe. De onderstellen van de 350 en 400 cm tafels hebben een vaste positie. De positie hoef je niet te kiezen bij aankoop. Alle bevestigingspunten zitten in het blad, zodat je zelf de positie altijd nog kunt veranderen. 

    Kom gerust bij ons langs in een van onze winkels, zodat je de opties kunt proberen en ervaren, en zodat we je kunnen helpen met je keuze.

  • Hoeveel stoelen kan ik aan mijn Blob tafel plaatsen?

    In het volgende document leggen we uit hoeveel stoelen je aan een Blob tafel kunt plaatsen.

    De in het voorbeeld gebruikte stoel heeft een breedte van 46,5 cm. De frames van de Blobtafels zijn op drie posities te monteren. De exacte ruimte tussen de frames is afhankelijk van het type tafelframe. De onderstellen van de 350 en 400 cm tafels hebben een vaste positie. De positie hoef je niet te kiezen bij aankoop. Alle bevestigingspunten zitten in het blad, zodat je zelf de positie altijd nog kunt veranderen. 

    Kom gerust bij ons langs in een van onze winkels, zodat je de opties kunt proberen en ervaren, en zodat we je kunnen helpen met je keuze. 


     
  • Welke dikte van het tafelblad moet ik kiezen?

    Je kunt kiezen uit een tafelblad van 3 of 4 cm dikte. Kies je voor een standaard randafwerking? Dan geeft een blad van 4 cm meer body aan de tafel dan een blad van 3 cm. Het is echter beide mogelijk - afhankelijk van wat jij mooi vindt. Een blad van 3 cm dik heeft een lagere prijs.

    Kies je voor een verjongde randafwerking? Dan is de toegevoegde waarde van een blad van 4 cm klein, aangezien het blad schuin afgewerkt wordt. 

    Voor tafels langer dan 260 cm adviseren we in verband met sterkte en stabiliteit wel een blad van 4 cm dikte.

  • Hoeveel stoelen kan ik aan mijn ronde tafel plaatsen?

    In het volgende document leggen we uit hoeveel stoelen je aan een ronde tafel kunt plaatsen. 

    Je kunt het ook als volgt berekenen. Meet de breedte van je stoelen op. We gaan voor het voorbeeld uit van 46,5 cm, zonder armleuning. In dat geval kun je aan een ronde tafel zoveel stoelen kwijt: 

    Ø 100 cm: 3 stoelen 
    Ø 110 cm: 3 stoelen 
    Ø 120 cm: 4 stoelen
    Ø 130 cm: 5 stoelen 
    Ø 140 cm: 5 stoelen 
    Ø 150 cm: 6 stoelen
    Ø 160 cm: 7 stoelen

    Kom gerust langs in een van onze winkels, zodat je de opties kunt proberen en ervaren, en we je kunnen helpen met je keuze. 


     
  • Hoeveel stoelen kan ik aan mijn rechthoekige tafel plaatsen?

    In het volgende document leggen we uit hoeveel stoelen je aan een rechthoekige tafel van een bepaalde afmeting kunt plaatsen. Afhankelijk daarvan kun je de lengte van je blad bepalen.

    Je kunt het ook zo aanpakken: meet de breedte van je stoelen op, bijvoorbeeld 46,5 cm. Tel daar voor elke stoel 7 cm extra bij op (5 cm is krap en 10 cm is ruim). Daarbij dien je rekening te houden met de plaatsing van de tafelpoot. Deze kun je op 14, 20 of 26 cm vanaf de zijkant zetten. Als je kiest voor de plaatsing op 14 cm moet je voor elke kant 14 cm optellen bij de berekening van de stoelbreedte. Totaal kom je zo voor drie stoelen van 46,5 cm uit op 160,5 cm + 28 cm = 188,5 cm. Een blad van 200 cm is dus geschikt voor deze stoelen combinatie. Let op: het frame staat dan op de buitenste stand, wat - afhankelijk van het gekozen frame - van invloed is op de mogelijkheid comfortabel aan het hoofd van de tafel te zitten. 

    Kom gerust langs in een van onze winkels, zodat je de opties kunt proberen en ervaren, en zodat we je kunnen helpen met je keuze. 
     
  • Ik wil een tafel die langer is dan 260 cm, kan dat?

    Dat is zeker mogelijk, je kunt in dat geval uit alle afwerkingen kiezen, behalve HPL Unilin; deze is enkel verkrijgbaar tot 260 cm. 

  • Wat is de hoogte van een eettafel?

    In onze collectie vind je eettafels in drie hoogtes. Verder is de hoogte van de eettafel afhankelijk van de dikte van het tafelblad. Een tafel met een blad van 3 cm dikte is in totaal 74 cm hoog en een tafel met een blad van 4 cm is 75 cm hoog. De frames hebben een vaste hoogte van 71 cm. 

     

    De hoge tafels zijn verkrijgbaar met een frame van 88 cm hoog, met een blad van 4 cm dik is de totale hoogte daarmee 92 cm. De tafel met een framehoogte van 101 cm is met een blad van 4 cm in totaal 105 cm hoog. Deze tafels zijn verkrijgbaar met keuze uit de volgende frames: Butterfly 92 of 105, Co 92 of 105, Legno 92 of 105, New Classic 92 of 105, New Co 92 of 105 of Slim X-type 92 of 10, en met de gebruikelijke staal-/hout- en randafwerkingen. Deze tafels kun je in onze winkels of telefonisch bestellen.

  • Wat is HPL Fenix NTM of HPL Unilin?

    Wij verkopen HPL van Unilin en HPL Fenix NTM. HPL is bij ons verkrijgbaar als afwerking voor het blad van je eettafel of de zitting van je eettafelbank en is verkrijgbaar in een groot aantal kleuren. 

    HPL is een zeer stevige plaat bestaande uit meerdere lagen samengeperste houtvezel. Het heeft een mat en zijdezacht oppervlak. Vingerafdrukken zijn er amper op te zien, en het is vrij goed bestand tegen wrijving, krassen en slijtage. Zie ook de onderhoudspagina voor meer informatie over het betreffende materiaal.

  • Waarom werken jullie met hardwaxolie en niet met een normale olie?

    Hardwaxolie is een combinatie van olie en was. De hardwaxolie wordt rechtstreeks op het onbehandelde tafelblad aangebracht. Er worden drie lagen aangebracht om te zorgen voor een slijtvaste afwerking van het tafelblad. Het voordeel van een hardwaxolie ten opzichte van een gewone olie is de combinatie met was. Deze was zorgt ervoor dat de poriën van het hout direct helemaal gevuld zijn. Hiermee is het tafelblad dus veel beter beschermd tegen vlekken dan met een normale olie.

    Op onze onderhoudspagina vind je uitgebreide informatie over het gebruik en onderhoud van onze meubels. Zo adviseren wij het gebruik van onderzetters en schoonmaken met licht vochtig doekje (eventueel mild sopje, wel nadrogen). Hout van iedere kwaliteit werkt, en reageert op (lucht-)vocht(-igheid), warmte(-wisselingen) en licht; voorkom schommelingen hierin of blootstelling hieraan dus. Ook afwerkingen bieden slechts gedeeltelijke bescherming tegen vlekken en krassen. Scheuren of verkleuren, gevolgen van dergelijke blootstelling of schommelingen, alsook krassen, slijtagesporen, kringen of vlekken vallen daarom niet onder de garantie, zij zijn immers het gevolg van gebruik door de klant en de omgeving waar het meubel in geplaatst is. Raadpleeg ook onze Algemene Voorwaarden. Je vindt op onze onderhoudspagina onder meer informatie over:

    • gebruik van je meubel

    • stappenplan voor grondig onderhoud bij diepe krassen/vlekken

    • services

  • Kan ik de kleur van het blad kiezen?

    We bieden de tafels aan in verschillende materialen, afwerkingen en kleuren. In onze tafelconfigurator kun je de mogelijkheden zien. We bieden een aantal houten afwerkingen aan, maar ook een aantal HPL afwerkingen in allerlei kleuren. 

    Je hebt standaard keuze uit de volgende opties:

    - Eiken naturel lak  (Slimme keuze, Smart collectie)
    - Eiken hardwax olie naturel light (3041)
    - Eiken hardwax olie naturel (3062)
    - Eiken zwarte beits
    - Eiken gerookte beits
    - Walnoot naturel lak
    - Witte lak (RAL 9016)
    - HPL (Bekijk de configurator op onze website of kom langs bij ons in de winkel voor de beschikbare kleuren)
    - Unilin (Slimme keuze, Smart collectie; bekijk de configurator op onze website of kom langs bij ons in de winkel voor de beschikbare kleuren)

    De hardwax olie naturel light en naturel zijn beiden transparant. De naturel (3062) valt iets ‘geler’ uit dan de naturel light (3041) hardwax olie.

  • Wat is de Slimme keuze, de Smart collectie, HPL Unilin?

    De Smart collectie, ofwel Slimme keuze, is verkrijgbaar in een beperkt aantal afmetingen en andere afwerkingen waardoor we deze voordeliger kunnen aanbieden dan onze reguliere collectie. De Unilin HPL kunnen wij voordeliger aanbieden dan de HPL Fenix. De kwaliteit van het HPL is hetzelfde als onze reguliere collectie. Het grootste verschil tussen deze materialen is de matheid van het product, HPL Unilin heeft een andere uitstraling dan HPL Fenix. Fenix heeft een ultra matte uitstraling terwijl Unilin een reguliere matte uitstaling heeft. Het is eveneens gemaakt van FSC of PEFC gecertificeerd hout. Met de Smart collectie willen wij een aantal Studio HENK meubels als slimme keuze aanbieden met dezelfde ontwerpen en kwaliteit voor een lagere vanaf-prijs. 

    Wil je zeker weten dat deze afwerking de juiste is? Bestel dan een sample.

  • Wat is de Slimme keuze, de Smart collectie, eiken naturel lak?

    De Smart collectie, ofwel Slimme keuze, is verkrijgbaar in een beperkt aantal afmetingen en andere afwerkingen waardoor we deze voordeliger kunnen aanbieden dan onze reguliere collectie. Voor de beschikbare maten voor deze collectie wordt meer rekening gehouden met afmetingen van hout dat voor een aantrekkelijker prijs beschikbaar is, en ook de afwerking is voordeliger dan hardwaxolie. Er kunnen kleine noesten in het blad zitten - het is immers een natuurproduct. Het is eveneens gemaakt van FSC of PEFC gecertificeerd hout. Het hout wordt afgewerkt met een eiken naturel lak; deze beschermt ook tegen vlekken, maar heeft een iets andere, minder matte, uitstraling dan de hardwax olie die wij voor onze reguliere collectie gebruiken. Met de Smart collectie willen wij een aantal Studio HENK meubels als slimme keuze aanbieden met dezelfde ontwerpen en kwaliteit voor een lagere vanaf-prijs.

    Wil zeker weten dat deze afwerking de juiste is? Bestel dan een sample.

  • Wat is A-kwaliteit eiken?

    We werken met A-kwaliteit Europees eikenhout. Als men over ‘houtkwaliteit’ spreekt, gaat dit over hoe het hout eruit ziet. A-kwaliteit, de hoogste kwaliteit, houdt in dat er minimale noesten in het blad zitten. Er kunnen kleine noesten in het blad zitten - het is immers een natuurproduct. Het hout dat voor onze tafels en andere houten meubels wordt gebruikt, is FSC of PEFC gecertificeerd hout. De houtkwaliteit zegt niets over de eigenschappen die hout van nature bezit.

    Op onze onderhoudspagina vind je uitgebreide informatie over het gebruik en onderhoud van onze meubels. Zo adviseren wij het gebruik van onderzetters en schoonmaken met licht vochtig doekje (eventueel mild sopje, wel nadrogen). Hout van iedere kwaliteit werkt, en reageert op (lucht-)vocht(-igheid), warmte(-wisselingen) en licht; voorkom schommelingen hierin of blootstelling hieraan dus. Ook afwerkingen bieden slechts gedeeltelijke bescherming tegen vlekken en krassen. Scheuren of verkleuren, gevolgen van dergelijke blootstelling of schommelingen, alsook krassen, slijtagesporen, kringen of vlekken vallen daarom niet onder de garantie, zij zijn immers het gevolg van gebruik door de klant en de omgeving waar het meubel in geplaatst is. Raadpleeg ook onze Algemene Voorwaarden. Je vindt op onze onderhoudspagina onder meer informatie over:

    • gebruik van je meubel

    • grondig stappenplan voor onderhoud bij diepe krassen/vlekken

    • services

  • Waar vind ik de algemene voorwaarden?
    Je vindt onze Algemene Voorwaarden op onze website.
  • Welke lengte van het blad moet ik kiezen?

    In dit document leggen we uit hoeveel stoelen je aan een rechthoekige tafel van een bepaalde afmeting kunt plaatsen. 

     

    Je kunt het ook zo aanpakken: meet de breedte van je stoelen op. Bijvoorbeeld 50 cm. Tel daar voor elke stoel 7 cm extra bij op (5 cm is krap en 10 cm is ruim). Dus 57 cm per stoel. Bij drie stoelen per kant komt dit neer op 171 cm. Daarbij dien je rekening te houden met de plaatsing van het tafelframe. Deze kun je op 14, 20 of 26 cm vanaf de zijkant zetten. Als je kiest voor de plaatsing op 14 cm moet je voor elke kant 14 cm optellen bij de bovenste berekening van de stoelbreedte van 171 cm. Totaal kom je zo voor drie stoelen van 50 cm uit op 171 cm + 28 cm = 199 cm. Een blad van 200 cm is dus geschikt voor deze stoelen combinatie. Let op: het frame staat dan op de buitenste stand, wat - afhankelijk van het gekozen frame - van invloed is op de mogelijkheid comfortabel aan het hoofd van de tafel te zitten. 

     

    Houd ook rekening met de plaatsing in de ruimte, en de mogelijke afmetingen. Om een indruk te krijgen van de tafel plus stoelen in jouw ruimte, kun je bijvoorbeeld de afmetingen van de gewenste tafel mét stoelen op de vloer plakken met schilderstape, of een op maat gemaakte oude krant neerleggen. 

     

    Over het algemeen wordt rekening gehouden met zo’n 60 cm loopruimte achter de stoelen, tel daar de stoel met iemand erop bij op, en je komt uit op 120 cm ruimte aan alle zijden van de tafel. Ook armleuningen hebben invloed op de ruimte die je nodig hebt om de stoel uit te schuiven om er op te kunnen gaan zitten. Als je maar net uit komt met de loopruimte, zijn stoelen zonder armleuning wellicht een betere keuze.


    Nota bene. We bieden de Smart collectie aan, voor de eettafels is dit in de configurator de ‘eiken naturel lak’, deze collectie is een slimme keuze. Deze tafelbladen zijn in naturel lak afgewerkt. Deze bladen zijn iets scherper geprijsd, en daarmee verkrijgbaar in een beperkt aantal afmetingen. Ben je op zoek naar een tafel die langer is dan 260 cm, kies dan een van de andere afwerkingen.

Betaling
  • Moet ik een product aanbetalen?

    We werken met een vaste aanbetaling van € 500,- op meubels duurder dan € 500,-. Bestel je een meubel dat op voorraad is of goedkoper is dan € 500,- dan betaal je het gehele bedrag vooraf. De afspraak tot levering wordt pas gemaakt nadat de betaling binnen is. Let op: laat je je product(en) bezorgen buiten Nederland en België? Dan worden producten enkel verzonden na volledige betaling van de factuur.

     

    De aanbetaling kan handig worden betaald via een beveiligde betaallink die wordt verstrekt door Mollie. Als de bestelling via de webshop wordt geplaatst, zijn ook betalingen mogelijk met iDEAL, creditcard en Mister Cash. Als alternatief kan de aanbetaling ook in de winkel worden betaald via pinbetaling op de fysieke locatie. Daarnaast kan de aanbetaling worden overgemaakt via bankoverschrijving met behulp van de verstrekte bankgegevens.  

  • Hoe kan ik betalen?

    Bij het bestellen van meubels die meer dan €500 kosten, is een vaste aanbetaling van €500 vereist. Deze aanbetaling kan handig worden betaald via een beveiligde betaallink die wordt verstrekt door Mollie. Als de bestelling via de webshop wordt geplaatst, zijn ook betalingen mogelijk met iDEAL, creditcard en Mister Cash. Als alternatief kan de aanbetaling ook in de winkel worden betaald via pinbetaling op de fysieke locatie. Daarnaast kan de aanbetaling worden overgemaakt via bankoverschrijving met behulp van de verstrekte bankgegevens.

    Als het meubel op voorraad is of minder dan €500 kost, moet het volledige bedrag vooraf worden betaald. Het bedrag kan handig worden betaald via een beveiligde betaallink die wordt verstrekt door Mollie. Als de bestelling via de webshop wordt geplaatst, zijn ook betalingen mogelijk met iDEAL, creditcard en Mister Cash. Als alternatief kan het bedrag ook in de winkel worden betaald via pinbetaling op de fysieke locatie. Daarnaast kan het bedrag worden overgemaakt via bankoverschrijving met behulp van de verstrekte bankgegevens. Deze betaalwijzen zijn ook mogelijk voor het betalen van het gehele openstaande bedrag.

  • Na bestelling staat er nog een bedrag open, wat nu?

    Als er een openstaand bedrag is na de bestelling, ontvang je een betaallink via e-mail van Mollie. Dit openstaande bedrag moet worden betaald voordat een afspraak tot levering wordt gemaakt, zie hiervoor ook onze Algemene Voorwaarden.

    Beveiligde online betaallinks van Mollie stellen je in staat om credit-/debitcards, iDEAL, creditcard en Mister Cash of andere elektronische betaalmethoden te gebruiken. Als alternatief kun je ervoor kiezen om het openstaande bedrag over te maken via bankoverschrijving met behulp van de verstrekte bankgegevens.

Offertes & betalingen
  • Kan ik een offerte aanvragen?
    Wil je graag een offerte aanvragen? In de winkel kunnen we je van gratis advies op maat voorzien, en maken we in overleg met jou een offerte voor je op. Ook in onze webshop kun je zelf meubels samenstellen en in je winkelmandje plaatsen, je kunt dan direct de prijs en verwachte levertijd zien.
  • Hoe kan ik een offerte laten aanpassen?

    Wil je graag een eerder voor jou opgemaakte offerte laten aanpassen? Dit kan natuurlijk. Antwoord dan op de offerte die je per mail ontvangen hebt welke aanpassingen op de offerte je zou willen maken. Wil je graag een herziene offerte ontvangen, vermeld dit dan duidelijk. We zullen ermee aan de slag gaan. 

    Je kunt ook aangeven welke aanpassingen je zou willen maken ten opzichte van de offerte, en daarmee direct je offerte onder aanpassingen accorderen, en dus direct een bestelling plaatsen.

  • Hoe kan ik een akkoord geven op een offerte, eventueel met aanpassingen?
    Wil je graag een eerder voor jou opgemaakte offerte accorderen? Dit kan natuurlijk. Als je de offerte zoals opgemaakt wilt accorderen, antwoord dan op de offerte die je per mail ontvangen hebt dat je akkoord bent met de offerte zoals deze opgemaakt is. Heb je nog opmerkingen of aanpassingen, vermeld dit dan duidelijk in je antwoord, en we zullen ermee aan de slag gaan. Je kunt ook aangeven welke aanpassingen je zou willen maken ten opzichte van de offerte, en daarmee direct je offerte onder aanpassingen accorderen, en dus direct een bestelling plaatsen.
  • Hoe kan ik jullie producten bestellen?

    Je kunt een eettafel bestellen door deze samen te stellen in de configurator en hierna te bestellen via de bestelknop. Overige meubels kunnen besteld worden vanuit de detailpagina’s van het desbetreffende product. Kom je er niet uit? Mail of bel ons! Je kunt natuurlijk ook altijd langskomen in onze showroom of bij een van de verkooppunten.

  • Ik heb geen bestelbevestiging gekregen?
    Als je bij ons in de winkel een order geplaatst hebt, hebben we samen met jou je mailadres ingevoerd; naar dit mailadres zou je orderbevestiging automatisch verstuurd moeten zijn. Controleer daarom je spam- en reclamefolder. Heb je desondanks geen bevestiging ontvangen, neem contact met ons op, dan helpen we je verder. 
  • Ik wil mijn bestelling aanpassen, kan dit?

    Wil je een reeds geplaatste order aanpassen, dan kan dit binnen 24 uur na ontvangst van de aankoopbevestiging, mits je via onze website besteld hebt, zie ook onze algemene voorwaarden. In bepaalde gevallen, zoals bij een product dat op basis van individuele keuzes wordt samengesteld, kunnen wij deze aanpassing helaas niet doen.

  • Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dit?

    Jammer dat je je order wilt annuleren! Meer hierover vind je in onze algemene voorwaarden, onder het herroepingsrecht.  Heb je een voorraad product gekocht? Dit kun je binnen 14 dagen na ontvangst retourneren aan Studio HENK. Heb je je voorraadorder onlangs geplaatst, maar heb je deze nog niet ontvangen? Dan kun je zo snel mogelijk contact opnemen met onze servicemedewerkers, zij controleren of de order al ingepakt en/of verzonden is, en of verzending nog kan worden tegengehouden. In geval dit mogelijk is, kun je je order kosteloos annuleren.

    We maken een groot deel van onze producten voor jou op aanvraag. Volgens specificaties van de klant samengestelde producten die niet uit voorraad geleverd worden, en die zijn vervaardigd op basis van individuele keuzes van de klant, zijn uitgezonderd van het wettelijke herroepingsrecht. Heb je je order onlangs geplaatst, dan kun je zo snel mogelijk contact opnemen met onze servicemedewerkers, zij kunnen voor je controleren of de bestelling al in productie is. Is dit het geval, dan kunnen we je order helaas niet annuleren. In uitzonderlijke gevallen is de productie nog niet aangevangen, en zullen we de order voor je annuleren. 

Levering
  • Wat zijn jullie bezorg- en levervoorwaarden?

    Je vindt deze als onderdeel van onze Algemene Voorwaarden op onze website.

  • Hoe kan ik mij voorbereiden op de levering van mijn meubel(s)?

    Zorg ervoor dat alle mogelijke obstakels, die het vervoeren van uw goederen kunnen bemoeilijken, verwijderd zijn (kastjes, schilderijen, lampen etc.). Dek ook kwetsbare vloeren, muren en doorgangen af en/of attendeer onze chauffeur op de kwetsbaarheid. Je vindt deze als onderdeel van onze Algemene Voorwaarden op onze website.

  • Wat zijn de bezorgkosten voor Nederland, België en andere landen? Monteren jullie de meubels?

    Alle producten worden in alle onderstaande landen bezorgd tot de begane grond. Binnen Nederland en België wordt alles gemonteerd, behalve wandkasten, wandplanken en dressoirs. Laat je je product bezorgen buiten Nederland en België? Dan worden producten enkel bezorgd. Transport naar een hogere verdieping en eventuele montage van meubels anders dan tafels is mogelijk in overleg met de transporteur, en volledig op risico en kosten van de klant.
    *Let op: de vermelde prijzen zijn exclusief belastingen en invoerrechten. Deze kosten zijn voor rekening van de klant en worden mogelijk in rekening gebracht bij ontvangst van het product bij verzending buiten EU landen.

    We kunnen onze producten standaard verzenden naar onderstaande landen. Staat het gewenste land er niet bij? Geef het door en we zoeken het tarief voor bezorging, dus exclusief montage, zo snel mogelijk voor je op. 

    België € 0,-
    Denemarken €199,-
    Duitsland € 199,-
    Finland € 399,-
    Frankrijk € 199,-
    Groot-Brittannië (verzending alleen naar bedrijven, particulier niet mogelijk)
    Italië € 249,-
    Luxemburg € 149,-
    Nederland € 0,- (uitgezonderd Waddeneilanden; kosten op aanvraag)
    Noorwegen € 349,-
    Oostenrijk € 199,-
    Spanje €299,- (uitgezonderd eiland; kosten op aanvraag)
    Zweden € 349,-
    Zwitserland € 299,-*

    De prijs voor levering in andere landen en eilanden behorende bij bovengenoemde landen is op aanvraag.

    Indien een meubel niet naar binnen gebracht kan worden en andere transportmiddelen (zoals een takel of verhuislift) moeten worden ingezet, is dit volledig voor rekening en risico van de klant. Zie ook de Algemene Voorwaarden.
  • Mijn product is geleverd, maar is beschadigd, wat nu?

    Dat is vervelend! 

    Is het product bij jou thuis gemonteerd door onze transporteur, dan hebben jullie samen gekeken naar de staat van het meubel. 

    Is het meubel enkel bezorgd, en heb je bij het uitpakken geconstateerd dat er een beschadiging is, mail ons dan liefst zo snel mogelijk. We zien het liefst duidelijke foto’s van het meubel met de verpakking. Het liefst ook van de verpakking op de plaats waar het meubel beschadigd is. Afhankelijk van de oorzaak, de schade en de herstelmogelijkheden, zullen we overleggen wat de mogelijkheden zijn.

  • Er is een verkeerd artikel, verkeerde kleur of andere afmeting geleverd, wat nu?

    Dat is vervelend! Heb je het artikel vergeleken met je orderbevestiging, en is het inderdaad anders dan daarop vermeld, dan spijt dat ons. Wij zullen zo spoedig mogelijk het juiste artikel omruilen, echter is het afhankelijk van het artikel, de voorraad en/of levertijd ervan hoe snel we dit kunnen doen. 

Montage & onderhoud
  • Is de tafel beschermd tegen vlekken?

    De tafel is behandeld met een lak of een hardwax olie, of is gemaakt van HPL. Deze afwerkingen beschermen redelijk goed tegen vlekken. Op onze onderhoudspagina vind je uitgebreide informatie over het gebruik en onderhoud van onze meubels. Zo adviseren wij het gebruik van onderzetters en schoonmaken met licht vochtig doekje (eventueel mild sopje, wel nadrogen). Hout van iedere kwaliteit werkt, en reageert op (lucht-)vocht(-igheid), warmte(-wisselingen) en licht; voorkom schommelingen hierin of blootstelling hieraan dus. Ook afwerkingen bieden slechts gedeeltelijke bescherming tegen vlekken en krassen. Scheuren of verkleuren, gevolgen van dergelijke blootstelling of schommelingen, alsook krassen, slijtagesporen, kringen of vlekken vallen daarom niet onder de garantie, zij zijn immers het gevolg van gebruik door de klant. Raadpleeg ook onze algemene voorwaarden. Je vindt op onze onderhoudspagina onder meer informatie over:

    • gebruik van je meubel

    • stappenplan voor grondig onderhoud bij diepe krassen/vlekken

    • services

    Let er ook op dat het gebruik van schoonmaakmiddelen de afwerking en daarmee de bescherming kan aantasten, gebruik daarom bij voorkeur de Osmo onderhoudsspray voor een hardwaxolie afwerking of een simpel vochtig doekje (wel nadrogen) om de tafel af te nemen. 

  • Hoe kan ik het tafelblad schoonmaken?

    Let er op dat het gebruik van schoonmaakmiddelen de afwerking en daarmee de bescherming kan aantasten, gebruik daarom bij een hardwaxolie afwerking bij voorkeur de Osmo onderhoudsspray, of anders een simpel vochtig doekje om de tafel af te nemen (daarna afdrogen). Op onze onderhoudspagina vind je uitgebreide informatie over het gebruik en onderhoud van onze meubels. Zo adviseren wij het gebruik van onderzetters en schoonmaken met licht vochtig doekje (eventueel mild sopje, wel nadrogen). Hout van iedere kwaliteit werkt, en reageert op (lucht-)vocht(-igheid), warmte(-wisselingen) en licht; voorkom schommelingen hierin of blootstelling hieraan dus. Ook afwerkingen bieden slechts gedeeltelijke bescherming tegen vlekken en krassen. Scheuren of verkleuren, gevolgen van dergelijke blootstelling of schommelingen, alsook krassen, slijtagesporen, kringen of vlekken vallen daarom niet onder de garantie, zij zijn immers het gevolg van gebruik door de klant. Raadpleeg ook onze algemene voorwaarden. Je vindt op onze onderhoudspagina onder meer informatie over:

    • gebruik van je meubel
    • stappenplan voor grondig onderhoud bij diepe krassen/vlekken
    • services
  • Hoe kan ik mijn Unilin tafelblad onderhouden en schoonmaken?

    Let er op dat het gebruik van schoonmaakmiddelen de afwerking en daarmee de bescherming kan aantasten, gebruik daarom een simpel vochtig doekje om de tafel af te nemen (daarna afdrogen). Op onze onderhoudspagina vind je uitgebreide informatie over het onderhouden van onze meubels. Zo adviseren wij het gebruik van onderzetters. Hout van iedere kwaliteit werkt, en reageert op (lucht-)vocht(-igheid), warmte(-wisselingen) en licht; voorkom schommelingen hierin of blootstelling hieraan dus. Scheuren of verkleuren, gevolgen van dergelijke blootstelling of schommelingen valt daarom niet onder de garantie, zij zijn immers het gevolg van gebruik door de klant.

    Unilin HPL is gemakkelijk te reinigen. Dankzij de unieke externe gesloten poreuze laag kan de tafel netjes worden gehouden met simpel dagelijks onderhoud. Lees voor de onderhoudsinstructies de website van Unilin. Hier staat onder meer dat over het schoonmaken:
    "glasreiniger en allesreiniger zijn prima keuzes. Opgelet: vermijd afwasmiddel. Dat bevat namelijk olie om de huid te beschermen. Gevolg? Er blijft misschien een film achter op je plaat die na een tijd zichtbaar wordt. Gebruik ook geen schuurproducten – die kunnen je oppervlak beschadigen – en geen bijtende producten of producten met waterstofperoxide – die kunnen voor bleke plekken in je paneel zorgen." 

    Voor gedetailleerd onderhoudsadvies of hulp bij vlekken adviseren we je het desbetreffende onderhoudsdocument van de leverancier Unilin te raadplegen. 

  • Hoe kan ik mijn tafel met lak onderhouden?

    Op onze onderhoudspagina vind je uitgebreide informatie over het gebruik en onderhoud van onze meubels. Zo adviseren wij het gebruik van onderzetters en schoonmaken met licht vochtig doekje (eventueel mild sopje, wel nadrogen). Hout van iedere kwaliteit werkt, en reageert op (lucht-)vocht(-igheid), warmte(-wisselingen) en licht; voorkom schommelingen hierin of blootstelling hieraan dus. Ook afwerkingen bieden slechts gedeeltelijke bescherming tegen vlekken en krassen. Scheuren of verkleuren, gevolgen van dergelijke blootstelling of schommelingen, alsook krassen, slijtagesporen, kringen of vlekken vallen daarom niet onder de garantie, zij zijn immers het gevolg van gebruik door de klant. Raadpleeg ook onze algemene voorwaarden. Je vindt op onze onderhoudspagina onder meer informatie over:

    • gebruik van je meubel
    • stappenplan voor grondig onderhoud bij diepe krassen/vlekken
    • services
  • Hoe kan ik het tafelblad met hardwaxolie herstellen?

    Is je tafelblad met hardwax olie afwerking toe aan een grondige opknapbeurt, bijvoorbeeld omdat je merkt dat de hardwaxolie minder goed beschermt? Deze opknapbeurt kun je eenvoudig zelf uitvoeren, zie hiervoor het stappenplan op onze onderhoudspagina

    In verband met de droogtijden tussen de lagen in kunnen wij deze opknapbeurt helaas niet voor je verzorgen. 


     
  • Hoe kan ik de stoffering en het leer van mijn Studio HENK meubels onderhouden, impregneren, reinigen, vlekken of pillen verwijderen?

    Op onze onderhoudspagina vind je uitgebreide informatie over het onderhouden van onze meubels. Wist je dat je zogeheten pillen op je meubels kunt voorkomen? Ze ontstaan door een ophoping van stof in de stoffering, ook door wrijving met andere stoffen (kleding, kleedjes). Als je de stof geregeld met een meubelborstel stofzuigt, verwijder je de overtollige stofdeeltjes. Ook kun je pillen, mochten ze onverhoopt toch ontstaan zijn, verwijderen met een simpel pil verwijder apparaat. Op onze onderhoudspagina vind je verdere adviezen bij jouw specifieke stoffering, ook met betrekking tot impregneren, reiniging en verwijdering van vlekken.  

  • Hoe kan ik mijn HPL Fenix tafelblad onderhouden en schoonmaken?

    Let er op dat het gebruik van schoonmaakmiddelen de afwerking en daarmee de bescherming kan aantasten, gebruik daarom een simpel vochtig doekje om de tafel af te nemen (daarna afdrogen). Op onze onderhoudspagina vind je uitgebreide informatie over het onderhouden van onze meubels. Zo adviseren wij het gebruik van onderzetters. Hout van iedere kwaliteit werkt, en reageert op (lucht-)vocht(-igheid), warmte(-wisselingen) en licht; voorkom schommelingen hierin of blootstelling hieraan dus. Scheuren of verkleuren, gevolgen van dergelijke blootstelling of schommelingen valt daarom niet onder de garantie, zij zijn immers het gevolg van gebruik door de klant.

    Fenix HPL is gemakkelijk te reinigen. Dankzij de unieke externe gesloten poreuze laag kan de tafel netjes worden gehouden met simpel dagelijks onderhoud. Op de website van Fenix NTM is een onderhoudsdocument te vinden, hierin staat onder meer:
    "Warm water is doorgaans uiterst effectief. Aangezien FENIX een sterk materiaal is, kunt u ieder huishoudelijk reinigingsmiddel gebruiken, zoals allesreinigers, ontsmettingsmiddelen, ontvetters of kalkverwijderaars. Indien nodig kan zelfs aceton veilig worden gebruikt (volg altijd de gezondheids- en veiligheidsinstructies op de fles). Echter, om het beschadigen van de structuur te vermijden, dient u boenen met schuurmiddel, een schuurspons of harde borstel te vermijden; op de lange termijn zou dit kunnen leiden tot een glanzende plek op uw matte oppervlak. U kunt in plaats daarvan een melaminespons - ook wel een magische spons genoemd - gebruiken. Als laatste stap dient u altijd te spoelen met een ruime hoeveelheid warm water en het oppervlak vervolgens droog te vegen met een schone doek. Het water verwijdert vuil, resten van reinigingsvloeistoffen en deeltjes van een melaminespons, die anders achter zouden kunnen blijven in de structuur. De schone doek absorbeert water en vermijdt daardoor eventuele kalkaanslag."

    Voor gedetailleerd onderhoudsadvies of hulp bij vlekken adviseren we je het onderhoudsdocument van Fenix NTM te raadplegen. 

Winkels
  • Hoe kan ik een afspraak voor interieur- of productadvies maken?

    Een nieuw meubel uitzoeken is leuk, maar het kan ook een uitdaging zijn. Vind je het lastig te kiezen, of weet je niet zeker welke materialen en kleuren het best in jouw interieur passen? Wij snappen dit en staan klaar om te helpen. Op onze website vind je onderaan, onder de winkels, de knop ‘Maak een afspraak’. Je kunt daar een afspraak maken in de winkel van jouw keuze, zodat we de tijd hebben je te helpen. Je kunt een afspraak maken voor productadvies (60 min) of interieuradvies (90 min).

    Is je oog gevallen op een specifiek product? Tijdens een gratis productadvies (60 min) bekijken we de beste mogelijkheden voor jouw woonsituatie. Wat kun je verwachten?

    • We brainstormen over materialen, maten en samenstellingen voor je meubel.
      Bekijk en voel de verschillende stof-, HPL- of houtstalen.
      Op zoek naar een kind- of huisdierproof meubel? Vind de beste opties en materiaalkeuzes.
      Ontdek praktische en handige onderhoudstips.
      Geniet van koffie of thee met iets lekkers terwijl we al je vragen beantwoorden.

    Ben je toe aan een nieuw interieur? Kies dan dit één-op-één interieuradvies (90 min) met onze interieur experts. We nemen de tijd om verschillende meubels te bespreken, naar kleuren en materialen te kijken, te brainstormen over styling en aankleding en nog veel meer. Wat kun je verwachten?

    • We brainstormen over materialen, maten en samenstellingen voor je meubel.
    • Bekijk en voel de verschillende stof-, HPL- of houtstalen.
    • Op zoek naar een kind- of huisdierproof meubel? Vind de beste opties en materiaalkeuzes.
    • Ontdek praktische en handige onderhoudstips.
    • Geniet van koffie of thee met iets lekkers terwijl we al je vragen beantwoorden.
    • We kunnen proberen op jouw plattegrond te laten zien hoe onze meubels in de ruimte passen.
  • Welke producten staan bij welk verkooppunt of welke showroom?
    Onze collecties wisselen, en we willen klanten steeds opnieuw inspireren. In onze showrooms proberen we een zo volledig mogelijke presentatie van onze collectie neer te zetten, maar door ons enorme aanbod in configuraties zullen ook daar niet alle configuraties te vinden zijn. Ook onze verkooppunten hebben een wisselende, door hen gekozen, selectie van onze meubels staan. Op onze website vind je een overzicht van onze winkels en van onze retailers.
  • Welke producten staan in de eigen winkels van Studio HENK?

    Onze collecties wisselen, en we willen klanten steeds opnieuw inspireren. In onze showrooms proberen we een zo volledig mogelijke presentatie van onze collectie neer te zetten, maar ook daar zullen niet alle configuraties te vinden zijn. Ook onze verkooppunten hebben een selectie van onze meubels staan. Wil je zeker zijn dat je een bepaald meubel in een specifieke winkel zult vinden, neem dan contact op met de winkel van jouw keuze. Op onze website vind je een overzicht van onze winkels en van onze retailers.

  • Waar kan ik Studio HENK meubels bekijken of kopen?

    n onze webshop kun je zelf je meubels samenstellen en direct bestellen. Uiteraard kun je ook bij een van onze winkels of retailers (een deel van onze) collectie bekijken. Op onze website vind je een overzicht van onze winkels en van onze retailers.

  • Wat is het verschil tussen kopen bij een Studio HENK winkel of een retailer?

    Onze collecties wisselen, en we willen klanten steeds opnieuw inspireren. In onze showrooms proberen we een zo volledig mogelijke presentatie van onze collectie neer te zetten, maar ook daar zullen niet alle configuraties te vinden zijn. Ook onze retailers ofwel verkooppunten hebben een selectie van onze meubels staan. Bij hen vind je ook andere meubelmerken. 

  • Ik ben winkelier en wil graag jullie tafels verkopen, kan dat?
    Leuk! Neem contact met ons op voor meer informatie.
Losse onderdelen
  • Gaat het tafelblad niet doorhangen of kromtrekken?

    Veel massief eikenhouten tafelbladen gaan op langere termijn doorhangen of kromtrekken. Dit willen wij voorkomen. Onze tafelbladen zijn daarom opgebouwd uit drie lagen massief eikenhout. Hierdoor kunnen we het hout veel beter drogen tot de perfecte vochtigheidsgraad, en trekken onze tafelbladen niet krom. Daarnaast worden aan de onderkant van de tafelbladen over de breedte staalprofielen geplaatst. Hierdoor kan het blad niet kromtrekken. Wanneer het blad langer is dan 240 cm wordt onderin het tafelblad een spanningssysteem geplaatst. Hiermee wordt het blad over de lengte onder spanning gezet. Mocht het blad gaan doorhangen dan kun je het tafelblad met een steeksleutel weer onder de juiste spanning zetten zodat het weer recht is.

    Op onze onderhoudspagina vind je uitgebreide informatie over het gebruik en onderhoud van onze meubels. Zo adviseren wij het gebruik van onderzetters en schoonmaken met licht vochtig doekje (eventueel mild sopje, wel nadrogen). Hout van iedere kwaliteit werkt, en reageert op (lucht-)vocht(-igheid), warmte(-wisselingen) en licht; voorkom schommelingen hierin of blootstelling hieraan dus. Ook afwerkingen bieden slechts gedeeltelijke bescherming tegen vlekken en krassen. Scheuren of verkleuren, gevolgen van dergelijke blootstelling of schommelingen, alsook krassen, slijtagesporen, kringen of vlekken vallen daarom niet onder de garantie, zij zijn immers het gevolg van gebruik door de klant en de omgeving waar het meubel in geplaatst is. Raadpleeg ook onze Algemene Voorwaarden. Je vindt op onze onderhoudspagina onder meer informatie over:

    • gebruik van je meubel
    • stappenplan voor grondig onderhoud bij diepe krassen/vlekken
    • services
  • Wat kan ik doen tegen scheuren, barsten of kromtrekken van mijn houten Studio HENK meubel?

    Op onze onderhoudspagina vind je uitgebreide informatie over het gebruik en onderhoud van onze meubels. Zo adviseren wij het gebruik van onderzetters en schoonmaken met licht vochtig doekje (eventueel mild sopje, wel nadrogen). Hout van iedere kwaliteit werkt, en reageert op (lucht-)vocht(-igheid), warmte(-wisselingen) en licht; voorkom schommelingen hierin of blootstelling hieraan dus. Ook afwerkingen bieden slechts gedeeltelijke bescherming tegen vlekken en krassen. Scheuren of verkleuren, gevolgen van dergelijke blootstelling of schommelingen, alsook krassen, slijtagesporen, kringen of vlekken vallen daarom niet onder de garantie, zij zijn immers het gevolg van gebruik door de klant en de omgeving waar het meubel in geplaatst is. Raadpleeg ook onze Algemene Voorwaarden. Je vindt op onze onderhoudspagina onder meer informatie over:

    • gebruik van je meubel
    • stappenplan voor grondig onderhoud bij diepe krassen/vlekken
    • services
  • Wat kan ik doen tegen vlekken of kringen in mijn houten Studio HENK meubel?

    Hout heeft van nature een werking, en reageert op (lucht-)vocht(-igheid), warmte(-wisselingen) en licht. 

    Door blootstelling aan vocht of warmte kan vocht onder de afwerking komen, of kan het aanwezige vocht in het hout zich onder de afwerking ophopen, en kunnen vlekken ontstaan. Vlekken of kringen kunnen het gevolg zijn van onjuist gebruik.

    Deze informatie is ook onderdeel van onze Algemene Voorwaarden, inclusief de Bijlage. Je vindt onze algemene voorwaarden op onze website. Schommelingen in luchtvochtigheid of warmte/koude en blootstelling aan licht, vocht, hitte, luchtvochtigheids- en warmtewisselingen kunnen door de klant worden voorkomen, en vallen daarmee buiten de invloedssfeer van Studio HENK. Gevolgen daarvan - zoals scheuren, barsten, kromtrekken, kringen of vlekken - vallen daarmee niet binnen de garantie.

  • Wat kan ik doen om krassen of slijtagesporen in hardwaxolieafwerking te voorkomen?

    De voordelen van hardwaxolie zijn dat deze minder breuk- en krasgevoelig is dan lak, en makkelijker mooi te houden is op de lange termijn. Ook is het zelf makkelijker bij te werken bij beschadigingen. Wel moet het meubel eens per jaar behandeld worden met onderhoudsolie. 

    Op onze onderhoudspagina vind je uitgebreide informatie over het gebruik en onderhoud van onze meubels. Zo adviseren wij het gebruik van onderzetters en schoonmaken met licht vochtig doekje (eventueel mild sopje, wel nadrogen). Hout van iedere kwaliteit werkt, en reageert op (lucht-)vocht(-igheid), warmte(-wisselingen) en licht; voorkom schommelingen hierin of blootstelling hieraan dus. Ook afwerkingen bieden slechts gedeeltelijke bescherming tegen vlekken en krassen. Scheuren of verkleuren, gevolgen van dergelijke blootstelling of schommelingen, alsook krassen, slijtagesporen, kringen of vlekken vallen daarom niet onder de garantie, zij zijn immers het gevolg van gebruik door de klant en de omgeving waar het meubel in geplaatst is. Raadpleeg ook onze Algemene Voorwaarden. Je vindt op onze onderhoudspagina onder meer informatie over:

    • gebruik van je meubel
    • grondig stappenplan voor onderhoud bij diepe krassen/vlekken
    • services

    Krassen of slijtagesporen in hardwax olie afwerking van hout zijn een normaal gevolg van gebruik van een meubel, doch zijn deze veelal te voorkomen door het gebruik van onderzetters en placemats. Krassen of slijtage kunnen - hoewel hardwax olie enige bescherming biedt tegen deze beschadigingen - niet worden voorkomen door en zijn daarmee inherent aan een hardwaxolieafwerking.

    Ook onjuiste schoonmaakmiddelen of contact met andere bijtende middelen kunnen de afwerking aantasten, waardoor vlekken onder de afwerking kunnen ontstaan. Vlekken of kringen kunnen gevolg zijn van onjuist gebruik, en vallen daarom niet onder de invloedssfeer van Studio HENK. Krassen, slijtage, vlekken of kringen vallen dan ook niet onder de garantie. 

  • Ontstaat er plooivorming in mijn bank of stoel? Neemt de dikte van de vulling/zitting van mijn bank of stoel af?

    Zitmeubels zijn aan het begin iets harder en strakker dan zij - na enkele maanden - uiteindelijk zullen zijn. Gestoffeerde meubels zijn intern voorzien van, soms verschillende soorten, vering en schuim. Omdat de meubels comfort moeten bieden en geschikt moeten zijn voor spanning op de stoffen als erop gezeten wordt, is de stoffering, zeker bij zachtere vulling, niet maximaal strak gespannen op het meubel. Ook zou de stof of een naad bij strakker aanspannen kunnen scheuren, zoals dat bij een kledingstuk kan gebeuren. Daarnaast heeft de stof zelf altijd enige rek, zoals je ook bij kleding - zelfs bij een stevige jeans - wel merkt. De stof van de bank of stoel kan, qua snelheid afhankelijk van de intensiteit van het gebruik, daardoor na verloop van tijd enige rek ofwel plooivorming vertonen, of het kan het lijken alsof de bank iets ‘inzakt’. 

     

    Ook vulling kent een terugloop in de rigiditeit of stijfheid, doordat lucht in het schuim door gebruik ontsnapt. Het schuim komt na gebruik veelal terug in vorm, al is dit na verloop van tijd iets langzamer en bij intensief gebruik soms zelfs, uiteindelijk, blijvend. De in het schuim aanwezige lucht zal na regelmatig gebruik ontsnappen, waardoor het meubel ten opzichte van de staat bij aankoop enige terugloop kan laten zien. Eveneens van belang is de vering in de bank. In onze banken wordt gebruikgemaakt van een hoge kwaliteit vering die niet zoveel rekt als goedkopere, elastische veren. De vering gaat daardoor langer mee, waardoor je minder in de bank ‘zakt’. 

    Door gebruik zal dus ruimte in de stof ontstaan, waardoor de stof enige plooivorming kan gaan vertonen. Dit is inherent aan gestoffeerde meubels en valt dus buiten de invloedssfeer van Studio HENK. Wel kun je het meubel geregeld glad strijken, bijvoorbeeld als je opstaat, of bij het stofzuigen van de bank, en proberen gelijk te belasten. 

     

    Deze informatie is ook onderdeel van onze Algemene Voorwaarden, inclusief de Bijlage. Je vindt onze Algemene Voorwaarden op onze website. Plooivorming of terugloop in schuim valt buiten de invloedssfeer van Studio HENK en zal niet leiden tot non-conformiteit.

  • Wat kan ik doen tegen pilvorming van mijn gestoffeerde Studio HENK meubels?

    Pilvorming is te verwachten bij normaal gebruik van de meubels, maar is veelal te voorkomen en te verhelpen. Pilvorming van gestoffeerde producten kan voorkomen worden door de producten te onderhouden conform de onderhoudsinstructies die zijn te vinden op de website van Studio HENK. Pilvorming is de ophoping van vezels, en ontstaat door huisstof of contact met kleding, kussens of plaids. Regelmatig stofzuigen van de meubels kan pilvorming voorkomen. Onverhoopt ontstane pillen zijn te verwijderen met op de markt vrij verkrijgbare pilverwijderaars. 

    Deze informatie is ook onderdeel van onze Algemene Voorwaarden, inclusief de Bijlage. Je vindt onze algemene voorwaarden op onze website. Pilvorming valt buiten de invloedssfeer van Studio HENK en zal niet leiden tot non-conformiteit.

  • Wat kan ik doen tegen verkleuring van mijn gestoffeerde Studio HENK meubels?

    Verkleuring is een normaal verschijnsel bij gestoffeerde meubels. Stoffen kunnen verkleuren als gevolg van blootstelling aan dag- of zonlicht en wrijving. De lichtechtheid (ofwel: lightfastness; deze kent een score van 1 (slechtst) tot 8 (best)) van de door ons gebruikte stoffen kun je in onze winkels raadplegen. Stofferingen scoren doorgaans niet hoger dan 7, en zullen dus altijd enige verkleuring kennen. Probeer daarom direct zonlicht op de meubels te vermijden, om verkleuring zoveel mogelijk te beperken. 

    Deze informatie is ook onderdeel van onze Algemene Voorwaarden, inclusief de Bijlage. Je vindt onze algemene voorwaarden op onze website. Verkleuring valt buiten de invloedssfeer van Studio HENK en zal niet leiden tot non-conformiteit.

  • Wat kan ik doen tegen vlekken in mijn gestoffeerde Studio HENK meubels?

    Vlekken in meubelstoffen kunnen voorkomen als er vloeistoffen op gemorst worden. Raadpleeg onze onderhoudspagina op onze website voor adviezen bij vlekken. Impregneermiddel kan enige, tijdelijke, bescherming bieden tegen vlekvorming, zie onze onderhoudspagina voor meer informatie. Je vindt onze algemene voorwaarden op onze website. Vlekvorming valt buiten de invloedssfeer van Studio HENK en zal niet leiden tot non-conformiteit. Ook kunnen wij je adviseren over professionele reiniging van je meubel, neem hiervoor contact met ons op.

  • Ik wil graag losse onderdelen bestellen, kan dit?

    Wij willen voorkomen dat onze meubels ooit afval worden, en proberen de impact op alle fronten in kaart te brengen, en deze waar mogelijk te reduceren. Vandaar dat we onze diensten continu ontwikkelen. Zo kun je bij ons ook losse onderdelen bestellen. Of heb je al een Studio HENK eettafel, en wil je graag je huidige tafelframe inruilen voor een andere? Neem in deze gevallen contact met ons op. Wij verkopen geen losse tafelframes. 

  • Kan ik extra schroeven, bouten of armleggers voor mijn Studio HENK meubels bestellen?
    Wij willen voorkomen dat onze meubels ooit afval worden, en proberen de impact op alle fronten in kaart te brengen, en deze waar mogelijk te reduceren. Vandaar dat we onze diensten continu ontwikkelen. Zo kun je bij ons ook losse onderdelen bestellen. Neem contact met ons op.
  • Waar kan ik viltdoppen voor mijn stoelen bestellen?
    Wij willen voorkomen dat onze meubels ooit afval worden, en proberen de impact op alle fronten in kaart te brengen, en deze waar mogelijk te reduceren. Vandaar dat we onze diensten continu ontwikkelen. Zo kun je bij ons ook losse onderdelen, zoals viltdoppen voor je stoelen, bestellen. Neem contact met ons op.
Garantie & services
  • Hebben jullie stalen van hout, HPL of stoffering?
    Als je graag stalen van onze hout, HPL- of stofferingsopties wilt, is dit natuurlijk mogelijk. Op onze website vind je een sample pagina, waar je een uitgebreide selectie van onze stoffen vindt. Helaas is het niet mogelijk van alle stoffen staaltjes te bestellen; kom deze stoffen vooral in de winkel bewonderen. Je ontvangt je materiaal stalen pakket binnen 7 dagen. Ontdek welke materialen het beste werken bij jouw interieur. Heb je vragen of hulp nodig? Ga naar één van onze winkels en ontvang gratis advies van onze interieuradviseurs. Bestel je product online of in een van onze winkels. Help ons afval te reduceren en retourneer je stalen wanneer je klaar bent in de winkel. De kosten van je stalen worden in mindering gebracht op je aankoopbedrag.
  • Hoeveel garantie krijg ik op mijn producten?
    We geven drie jaar garantie op onze producten (vanaf het moment van bezorging/afhalen). Zie ook onze garantievoorwaarden.
  • Kunnen jullie mijn Studio HENK meubel repareren?
    Bij Studio HENK begrijpen we dat je lang van je aankoop wilt genieten, en geloven we dat meubels, mits goed gebruikt en onderhouden, een leven lang mee kunnen gaan. Het kan zijn dat een meubel een beschadiging heeft die te herstellen is, maar buiten de garantie valt. Wil je gebruik maken van de reparatieservice? Je kunt voor de kosten van deze service een offerte en de specifieke voorwaarden aanvragen via dit formulier. De reparatieservice is exclusief beschikbaar via Studio HENK voor alle originele Studio HENK meubels die in onze winkel, online of via een retailer zijn aangeschaft.
  • Kunnen jullie mijn tafelblad met beits, lak of HPL herstellen?

    Bij Studio HENK begrijpen we dat je lang van je aankoop wilt genieten, en geloven we dat meubels, mits goed gebruikt en onderhouden, een leven lang mee kunnen gaan. Het kan zijn dat een meubel een beschadiging heeft die te herstellen is, maar buiten de garantie valt. Herstel of reparatie van een tafelblad met beits, lak of HPL is mogelijk, en bieden wij - indien dit buiten de garantie valt - aan als betaalde service; onze reparatieservice.

     

    Je kunt het blad zelf naar ons magazijn in Cruquius brengen en daar weer ophalen. Wij kunnen het blad ook voor je ophalen en terugbrengen. In dat geval kost het, naast de reparatiekosten, € 150,- voor halen en € 150,- om het terug te brengen. Je kunt voor de kosten van deze service een offerte en de specifieke voorwaarden aanvragen via dit formulier.

    De reparatieservice is exclusief beschikbaar via Studio HENK voor alle originele Studio HENK meubels die in onze winkel, online of via een retailer zijn aangeschaft.

  • Kan ik mijn Studio HENK meubel inruilen?

    Bij Studio HENK begrijpen we dat jouw behoeften kunnen veranderen, of het nu komt door een verhuizing naar een kleiner huis, gezinsuitbreiding, of een nieuw interieur. Je huidige meubels passen dan helaas niet altijd meer.

    Het meest voordelige én duurzame advies dat wij kunnen geven is om je huidige meubel in zo’n geval te verkopen via Whoppah, de tweedehands verkoopsite voor design meubels, of Marktplaats. Zo’n directe verkoop levert jou het meeste geld op en brengt de laagste CO2-uitstoot met zich mee doordat er maar één transport hoeft plaats te vinden.
     

    Daarnaast bieden wij ook een unieke "inruilservice". Indien je meubel nog in goede staat is kun je deze inruilen voor een Studio HENK tegoed ter waarde van 25% van de originele aankoopwaarde. Hiermee kun je bijvoorbeeld je tafelblad omruilen voor een ander formaat terwijl je het frame behoudt, het tafelframe ruilen voor een ander model, of een geheel nieuw meubel uitzoeken.

    Wil je gebruik maken van de inruilservice? De inruilservice is exclusief beschikbaar via Studio HENK voor alle originele Studio HENK meubels die in onze winkel, online of via een retailer zijn aangeschaft. Je kunt voor de kosten van deze service een offerte en de specifieke voorwaarden aanvragen via dit formulier.

  • Kan ik mijn Studio HENK meubel laten herstofferen?

    Bij Studio HENK begrijpen we dat je lang van je aankoop wilt genieten, en geloven we dat meubels, mits goed gebruikt en onderhouden, een leven lang mee kunnen gaan. Wij willen voorkomen dat onze meubels ooit afval worden, en proberen de impact op alle fronten in kaart te brengen, en deze waar mogelijk te reduceren. Vandaar dat we onze diensten continu ontwikkelen.

    Het kan zijn dat de stof van een meubel aan vervanging toe is. We bieden een herstofferingsservice aan, deze is exclusief beschikbaar via Studio HENK voor alle originele Studio HENK meubels die in onze winkel, online of via een retailer zijn aangeschaft. Je kunt voor de kosten van deze service een offerte en de specifieke voorwaarden aanvragen via dit formulier. Kies bij het uitzoeken van een nieuwe stoffering voor een van onze duurzamere stoffering opties.


     
Reclamatie
  • Kan ik het product retourneren na levering?

    Ben je niet tevreden met je product? Dat is vervelend! Ons doel is klanten bewuste aankopen te laten doen, zodat ze tevreden zijn en blijven met hun aankoop. Om deze reden bieden wij bijvoorbeeld gratis interieur- en productadvies in onze winkels. Op bestellingen van voorraadartikelen die zijn gedaan in onze webshop heb je een herroepingsrecht ofwel retourrecht. Dit geldt, als je binnen 14 dagen, nadat je het product hebt ontvangen, deze in originele staat en deugdelijk verpakt retourneert aan Studio Henk. Na het verstrijken van de 14 dagen termijn, ontstaat een afnameverplichting van het product. Zie hiervoor ook onze Algemene Voorwaarden. Producten die volgens specificaties van de klant zijn samengesteld, en niet uit voorraad geleverd zijn, alsook producten die gekocht in onze fysieke winkels, zijn van dit retourrecht uitgesloten. 

  • Wat als ik niet tevreden ben met mijn tafel, stoel, bank of ander meubel?

    Ben je niet tevreden met je product? Dat is vervelend! Ons doel is klanten bewuste aankopen te laten doen, zodat ze tevreden zijn en blijven met hun aankoop. Om deze reden bieden wij bijvoorbeeld gratis interieur- en productadvies in onze winkels. Op bestellingen van voorraadartikelen die zijn gedaan in onze webshop heb je een herroepingsrecht ofwel retourrecht. Dit geldt, als je binnen 14 dagen, nadat je het product hebt ontvangen, deze in originele staat en deugdelijk verpakt retourneert aan Studio Henk. Na het verstrijken van de 14 dagen termijn, ontstaat een afnameverplichting van het product. Zie hiervoor ook onze Algemene Voorwaarden. Producten die volgens specificaties van de klant zijn samengesteld, en niet uit voorraad geleverd zijn, alsook producten die gekocht in onze fysieke winkels, zijn van dit retourrecht uitgesloten.